Tuesday, April 8, 2014

Kesan Kekurangan Kalsium

Masih berkisar tentang kalsium, memandangkan April adalah bulan Kalsium bagi penggemar Shaklee, mari kita lihat pula siapakah individu yang dikatakan kekurangan kalsium dan perlukan kalsium tambahan dalam diet seharian mereka.

Antara tanda-tanda kekurangan kalsium adalah seperti berikut;

- Haid yang lebih lama bagi wanita

- Gugup, cemas dan mudah marah

- Tekanan darah tinggi

- Denyutan jantung lebih cepat

- Kejang di bahagian kaki

- Sakit gigi atau gigi berlubang

- Insomnia (Sukar tidur)

- Kuku rapuh

- Sakit kepala

- Sakit pinggang

- Sakit punggung

Sekiranya kita mempunyai tanda-tanda di atas, lebih baik mengambil langkah bijak untuk memastikan keadaan tidak menjadi lebih buruk. Mencegah lebih baik daripada mengubati. Bagi para ibu yang sedang mengandung seperti saya sendiri, saya mengamalkan pengambilan Ostematrix setiap hari.

Saya cuma ambil sebanyak 4 biji sebelum tidur. Saya juga dibekalkan pil kalsium dari klinik kesihatan semasa pergi check up , tetapi saya tahu Shaklee Ostematrix terbukti semulajadi dan terbukti berkesan. Sebotol ada 120 biji. Jadi ia tahan selama sebulan.

Boleh SMS / Tel / Whatssapp saya di 017 700 1749 (Izzah Razak)


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...