Friday, June 19, 2015

Kenapa Perlu Capai Ideal?

Kenapa Anda Perlu Capai Berat Badan Ideal?
Kenapa?
Untuk apa?
Untuk siapa?



Ini soal Diri. Jika kita tidak dapat mengenalpasti hati, fikiran dan emosi sendiri - tiada sebarang perubahan akan berlaku. Tidak ada kekuatan untuk bangkit bergerak mencapai matlamat.
Terjah dan gerudi minda anda untuk mencari jawapan. Kenapa perlu dapatkan berat badan ideal? Kenapa perlu buang berat-berat yang berlebihan ditubuh? Kenapa? Jika anda hanya fikir untuk kurus dan cantik - itu tidak tidak kuat untuk menghasilkan satu tindakan atau 'action'!

Cuba luangkan masa sejenak untuk berfikir - Bertanya dalam diri, menyoal hati dan nurani untuk mengenalpasti di mana silapnya dan kenapa perubahan perlu segera dilaksanakan??

Kita mungkin melakukannya sekarang untuk suami/isteri tersayang dan anak-anak tercinta. Jangan biarkan mereka terpaksa menanggung beban untuk menjaga kita waima kita yang seharusnya menjadi naungan teduhan mereka.

Jika kita tiada masa untuk menjaga diri dan kesihatan kita, jangan kecewa jika suatu hari nanti, anak-anak kita tidak punya masa untuk menjaga kita yang terlantar menderita... Nauzubillah minta dijauhkan. Tiba masanya untuk keluar dari zon selesa yang hakikatnya hanya ilusi! Fikirkan.
Beban lemak yang kita tanggung, jangan jadi beban juga untuk anak cucu kita. Biar kita tua, sihat, mudah beribadat dan tak menyusahkan anak, cucu dan orang terdekat.

Fikir-fikirkan.

Kami di LDL 1060 sedia membantu anda untuk melakukan perubahan.

Hubungi kami segera di 019 700 1749 untuk mendapatkan info lanjut atau emel kami di latihdirilangsing1060@gmail.com

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...