Friday, May 16, 2014

Energy Soy Protein (ESP)

Teks: Nor Razfizah Abd Razak.

Apa keistimewaan ESP Shaklee sehinggakan ramai pelanggan sangat mendambakannya?

Jika anda adalah salah seseorang yang amat mementingkan KECANTIKAN, KESIHATAN dan ingin KEKAL BERTENAGA sepanjang hari, ESP Shaklee adalah jawapan paling tepat yang anda cari-cari selama ini. Ini kerana ESP SHAKLEE ADALAH HIGH ON DEMAND / BEST SELLER / POPULAR PRODUCT/ HOT SELLING dalam pelbagai produk Shaklee!

Kenapa? Mengapa? Bagaimana? Semuanya akan terjawab apabila anda membaca artikel ini sepenuhnya dengan penuh teliti dan tekun.








1. Apa itu Energizing Soy Protein (ESP) ? 

Ia adalah protein soya yang berkualiti tinggi. Didatangkan dalam bentuk satu canister dan berbentuk serbuk. ESP boleh dibancuh dengan minuman kegemaran anda seperti horlick, milo, horlick, buah atau susu yang dikisar bersama. ESP digalakkan dibancuh dengan air sejuk atau suam demi memelihara protein supaya tidak termusnah pada suhu yang tinggi.

2. Mana yang lebih bagus untuk susu ibu antara ESP dengan Alfalfa?

Sebenarnya, kedua-duanya bagus untuk ibu dan kesannya adalah berbeza kepada setiap individu. Protein membantu pembentukan sel dan merupakan kandungan yang penting dalam susu ibu. Alfalfa juga mengandungi protein TETAPI dalam kuantiti yang SEDIKIT berbanding ESP. Sekiranya anda mempunyai bajet tertentu, harga Alfalfa lebih murah berbanding ESP.

Paling penting, bagi menjamin keberkesanan dan susu bertambah, kekerapan penyusuan haruslah dalam tempoh setiap 3-4 jam berujuan supaya payudara dapat dikosongkan.

3. Berapa lama ketahanan untuk satu canister ESP? 

Dengan kadar pengambilan sebanyak 3 sudu sehari, satu canister ESP boleh bertahan sehingga satu bulan setengah.

4. Siapa yang sesuai mengambil ESP? Sesuai untuk semua lapisan: 

a. Wanita yang ingin menguruskan badan: Hanya bancuhan ESP dengan minuman kegemaran pada setiap pagi, memberikan rasa kenyang yang lebih lama. Tiada lagi sarapan yang berat-berat!

b. Wanita yang mementingkan penjagaan wajah: Membantu menghilangkan parut jerawat di muka, menjadikan kulit muka mulus, gebu dan berseri untuk tatapan suami tercinta.

c. Ibu-ibu yang menyusukan anak: Membantu memperbanyak, memekat dan mengekalkan permintaan (supply) susu di samping digabungkan dengan pengambilan air yang secukupnya serta proses pengepaman susu yang konsisten.

d. Pesakit kencing manis: Mempunyai indeks glisemik (GI)yang rendah, melambatkan penyerapan glukosa dalam darah dan mengawal paras glukosa.

e. Ibu-ibu yang sibuk: ESP membantu memberi tenaga berpanjangan, badan lebih sihat dan kekal cergas. Bagi lelaki, wanita, tua, muda, ibu mengandung, ibu menyusu, pesakit diabetes, selepas pembedahan, kesuburan, kecantikan, ibu berpantang, yang berdiet, ingin tambah tenaga. Pendek kata, anda dan dan sesiapa sahaja yang ingin kekal sihat dan tampak muda. Insha-Allah!

5. Apa rasa ESP? 

ESP Shaklee berperisa mild soya. Ada pelbagai resepi ESP lain yang boleh dicuba jika anda tidak gemar atau tak menyukai rasa soya:




Cuma RM150 untuk satu canister seberat 850g

PM saya untuk harga istimewa di 017 700 1749

Cegah Sebelum Singgah

Salam Sayang

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...