Tuesday, September 9, 2014

Zinc Complex


Zinc Complex Membantu Luka Bersalin Ceaser Cepat Kering

Khas untuk ibu-ibu selepas bersalin.

Memang saya sendiri pun fobia bila dengar Ceaser.

Tapi tidak semua ibu-ibu yang dapat melahirkan bayi secara Normal. Ada juga yang memang merancang untuk bersalin secara ceaser untuk mengelakkan rasa sakit bersalin. Walau apa sebab pun, penjagaan ceaser amat penting untuk memastikan luka cepat kering dan tidak dijangkiti kuman.



Bagaimana Zinc Shaklee Membantu Mengeringkan Luka Dengan Pantas?

Zinc membantu mempercepatkan proses baik pulih luka luaran dan dalaman (rahim), bagi yang tidak makan ikan haruan/ pati ikan haruan atau air gamat yang sedikit hanyir, zinc adalah pilihan yang tepat untuk menggantikan ikan haruan atau gamat.

Selain itu, zinc juga membantu untuk mengurangkan masalah keguguran rambut selepas bersalin.Yang penting sekali ialah zinc dapat membantu dalam masalah “kedinginan” selepas bersalin. Kekurangan zinc menyebabkan lambat penyembuhan luka. Tubuh manusia mempunyai beberapa enzim yang bergantung pada zink, yang menggalakkan sintesis kolagen yang seterusnya membantu dalam penyembuhan luka.

Jika jamu bukan pilihan kita, mungkin zinc dapat membantu bagi mempercepatkan proses mengeringkan luka dalaman serta luaran, tanpa bau rempah ratus atau pun akar kayu yang menjadi penghalang untuk mencari alternatif untuk mengeringkan luka.

Gabungan vitamin-vitamin lain juga memberi impak yang maksimum untuk mengekalkan kesihatan ibu-ibu yang menjalani proses berpantang.

Ha..apa lagi pilihan terbaik.bukan untuk sembuhkan luka malah memberikan tenaga sepanjang masa berpantang.


Zinc Complex

Saya mengambil sebiji setiap pagi sebelum sarapan sebagai anti penuaan. Dalam masa pantang ni, saya ambil 2 biji sebelum sarapan bertujuan untuk mempercepatkan luka bersalin untuk baik dan mengelakkan keguguran rambut. Sebotol tahan 2 bulan. 

Kalau masa bukan berpantang, sehari cuma ambil sebiji je. Sebotol boleh tahan 4 bulan. Memang berbaloi.









No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...