Friday, April 3, 2015

Selamatkah AIR Yang Kita Minum?




Inilah air yang kita beli dari luar iatu air mineral. Pelbagai jenama. Ada yang mahal, dan ada yang murah. Syarikat yang top dan terkenal membekalkan air yang SANGAT BERASID untuk kita. Terfikirkah kita bagaimana air yang berasid tinggi ini diluluskan untuk dijual di pasaran? Patutlah kes kanser semakin meningkat.



Ini air bertapis di rumah kami. Biasanya, jika keluar ke mana-mana memang saya bawa bekal air ini bersama. Kitaorang bawa dua tiga botol. Satu untuk ibu, satu untuk Syaha, satu untuk Syarif hihi...Alhamdulillah. Rasanya "manis"  tapi yang pasti bukan manis gula.
Kalau minum kat luar..memang dah tahu la airnya macam mana hihihi...



Ini merupakan air terbaik. Air mineral dari dalam tanah dari bumi Mekah. Semamangnya air yang yang terbaik dan sangat bermanfaat untuk kesihatan. Sangat nagus untuk menyembuhkan. Zam zam best water ever !


Sebagai panduan:

1) pH 7 - Neutral
2) Kurang dari pH 7 - Air Bersifat Asid
3) Lebih dari pH 7 - Air Bersifat Alkali

Safe limits ialah air yang di antara pH 6.5 dan 7.5 :)

Jom cuba test air di rumah kita. Agak-agaknya berapa bacaan pH nya ekk? 

Dah berapa lama kita minum air pH macam tu?

Mahukah kita terus terus-terusan minum air pH begitu?

========================================

Memperkenalkan...Get Clean Water Pitcher dari Shaklee






Dah sampai masa untuk tukar penapis (filter) apabila sampai 80oz 


Penapis air Shaklee Water Pitcher amat mudah untuk digunakan dan menjimatkan.
~ Jimat wang anda |  Cuma bebrapa sen seliter
~ Mudah mendapatkan air bersih walau di mana kita berada. Di kawasan perkelahan, di hotel, di kedai makan..cuma perlu isi air paip ke dalamnya, dan tunggu sebentar. Air yang telah ditapis sudah boleh diminum dengan selamat tanpa was-was.
~ Menjimatkan wang |  Tidak perlu membazir untuk membeli air mineral di luar. Air mineral tersebut mungkin mengandungi logam berat yang boleh membahayakan tubuh kita.
~ Mengurangkan pencemaran alam sekitar |  Mengurangkan sampah botol-botol plastik yang boleh mencemarkan alam sekitar dan mengurangkan sampah di tempat pengumpulan sampah.


Jika berminat untuk mendapatkan penapis air Water Pitcher ini, boleh hubungi saya Izzah Razak atau di nombor 017 700 1749 (SMS /Whatsapp )

Bersama kita menjaga alam sekitar. Go Green.


Semoga Membantu.










No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...