Tuesday, July 8, 2014

31w Check up

Alhamdulillah Hari ni kandungan saya dah masuk minggu ke-31.

Adik baby asik menendang-nendang, mengeliat dalam perut...kadang-kadang rasa sakit, kadang-kadang geli. Kelakar tengok perut membonjol sana sini. Hari ni sempat berkenalan dengan beberapa rakan baru sementara menunggu giliran masuk ke bilik untuk pemeriksaan.

Saya sempat berkongsi tentang kebaikan produk Shaklee yg saya amalkan. Ada 2 orang tadi rakan baik agaknya. Mereka mengeluh Hb rendah, nurse membebel. Sorang 9.8 , sorang lagi 9.3. Saya dengan rasa rendah diri dan ingin membantu menyarankan supaya mereka mengambil pil besi (Ferum) yang diberikan oleh jururawat, makan 2 biji.

Malangnya, mereka menyakatan kalau makan pil tu, mereka mengalami sembelit. Sukar membuang air besar. Jadi saya pun kongsi supplement yg saya amalkan iaitu Shaklee, Vita Lea.




Vita Lea Shaklee diperkaya dengan Zat Besi bagi meningkatkan kepekatan darah. Biasanya kita akan dinasihatkan untuk memakan organ dalaman seperti hati, limpa, sayuran berdaun hijau seperti bayam serta makanan laut bercengkerang seperti kerang dan kepah.

Tapi, tekak ibu mengandung ni tak sama. Selalunya akan mengalami alahan di awal minggu kehamilan mengakibatkan mereka kekurangan zat makanan (KZM). Jadi langkah yang paling mudah ialah dengan mengamalkan pengambilan vitamin. Sebaiknya, vitamin yang dipilih mesti selamat dan terbukti berkesan.

Sebab itulah saya amat berpuas hati memilih rangkaian produk Shaklee. Set di bawah saya amalkan semasa sebelum saya disahkan mengandung sehingga sekarang.




Sesiapa yang ingin mencuba set ini, boleh menghubungi saya di talian 017 700 1749 (Izzah Razak)

Cegah Sebelum Singgah

Salam Sayang

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...