Friday, November 14, 2014

Batuk 1 Hari Je

Cuaca tak menentu sekarang. Ada masa hujan lebat, kilat sabung menyabung, petir berdentam-dentum. Esoknya matahari menyinari penuh gah. Adakalanya cuaca mendung, tapi rasa panas membahang.

Ditakdirkan minggu lepas suami saya mengalami batuk. dua tiga hari sebelumnya dah panas tekak, berkahak banyak. "Esok mesti demam ni, tekak abang dah rasa lain je ni". Saya diam je. Stok Nutriferon pun dah lama habis. Nak beli pun, satu Malaysia "out of stock" , bukan di rumah saya sahaja.

Keesokan malamnya selepas suami saya pulang dari kerja, beliau asik batuk-batuk dan asik pergi meludah. Oh ya ..malam tu JDT lawan Pahang hihi...dalam kata badan tak sedap tu..sempat lagi bersengkang mata melayan perlawanan bola di televisyen. Saya sekadar peneman setia di sisi.

Saya pun keluarkan Vitamin C, Omega Guard & B Complex. Pahang menang bergaya. Seraya melihat 3 botol vitamin di atas meja, suami saya bersuara, "Banyaknya nak kena makan. badan saya tak boleh terima lagi". Saya sudahpun tuang 2 jenis vitamin tu; sebiji setiap jenis. Segelas air masak di tepi. "Makan je la..bukannya banyak pun. Saya makan dekat segenggam sehari", balas saya.

Belajar dari pengalaman yang lepas, suami saya mengalami batuk hampir sebulan lamanya. Penat saya mendengar. Kasihan pun ada. Tapi, apa nak buat, dah bagi vitamin tak mahu makan. Akhirnya hampir seotol ubat batuk "paling power" yang dibeli di farmasi diteguk, batuknya baru pulih. Tapi tekak sakit amat.

Kali ini batuk menyerang lagi. Tapi kali ini cuba makan vitamin. keesokan harinya batuk beransur pulih. Suami saya cuma berkata "Selalunya batuk kalau tak dekat sebulan, tak sah. Tapi kali ni, sehari je". Saya tak kata apa-apa. Senyum :)

Alhamdulillah. Semua penyakit ada ubatnya. Cuma kita kena cari yang serasi dengan kita sahaja.








Sepanjang bulan November ni, Omega Guard ada promosi berganda :) Boleh pilih yang mana satu. 

1) Beli  6 dapat 7 




2) Beli 2 botol . Diskaun 5%. 



Boleh sms/ Whatsapp/ Telegram saya di 017 700 1749
Izzah Razak (SID : 881907)






No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...