Friday, September 4, 2015

Baju Goal!

Teks: Nor Razfizah Abd Razak.
Gambar: Koleksi Peribadi

Nak tahu satu rahsia tak? Salah satu rahsia untuk nak turun badan cepat ialah dengan meletakkan matlamat nak pakai baju yang kecil yang kita pernah pakai suatu masa dahulu. Contohnya :

- Baju kurung moden yang ada dart di bahagian belakang
- Baju kurung sekolah menengah
- Baju nikah
- Baju super favourite kita 


Baju ini sebaiknya kita gantung berdekatan dengan cermin meja solek, tempat yang kita mesti lihat setiap hari. Jangan kita sorok dalam gobok pula! Memang jadi pekasam la jawabnya. Sampai ke sudah tak boleh nak sarung ke badan.

Baju ni untuk mengingatkan kita supaya sentiasa meneruskan azam dan memastikan kita sentiasa on track! tak tersasar ke laut hihihi... So, bila nak makan nasi tengah malam, terliur nak makan aiskrim, mengidam siput sedut masak lemak cili api, zzaassss....terus tak jadi. Terus jadi masak bening, atau grill ayam hiihi...fuhhh selamaaaaatt. Lega! 



Dress kat atas ni dress preloved. Nak beli baru takut membazir. Nak dijadikan cerita ... baju ni beli 2 bulan sebelum syawal tahun ni. Tapi malangnya... saya sedih sangat sebab baju ni ketat kat punggung dan peyut hew hew hew... lantas dirorokkan dari pandangan suami terchenta... menangislah daku di bawah pohon ketapang... dari situ mulalah azam saya untuk menguruskan 2 bahagian kritikal itu kui kui kui. Tapi  bab nak kempiskan tu serius la beb! 

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...